Mikä on Customer Journey?

Asiakkaan matka yrityksen tuotteiden ja palveluiden käyttäjäksi kutsutaan Customer Journeyksi. Se on prosessi, jossa asiakas tutustuu yrityksen tuotteisiin ja palveluihin ja päättää lopulta ostaa ne. Matka alkaa yleensä asiakkaan hakukäyttäytymisestä, joka voi olla hakukoneoptimointi (SEO) tai muu hakukoneoptimointi. Asiakkaan hakukäyttäytymisen perusteella yritys voi tarjota asiakkaalle sopivia tuotteita ja palveluita. Asiakkaan tutustuessa tuotteisiin ja palveluihin, hän voi alkaa muodostaa mielipiteitä ja päättää, haluaako hän ostaa tuotteet ja palvelut. Yrityksen on tärkeää tarjota asiakkaalle tarvittavat tiedot ja tarjoukset, jotta asiakas voi tehdä ostopäätöksen, sekä helppo ja turvallinen maksutapa, jotta asiakas voi tehdä ostopäätöksen.

Katso muu SEO-sanasto.